Intézze
ügyeit elektronikusan |
|
EÜGYINTÉZÉS
2019.11.12.*PDF
A Vatta Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés
és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló
2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján természetes
és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali
Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatottak
ügyek esetén az e-Papír szolgáltatás segítségével lehetőséget
biztosít az elektronikus ügyintézésre.
Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) alapján a gazdálkodó
szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus
ügyintézés, elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír
alapon nem áll módunkban ügyinditó dokumentumot befogadni.
Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó
szervezet ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét,
akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016.
évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának
van helye.
Gazdálkodó szervezet fogalma
2018. évben – a maradéktalan elektronikus kommunikáció megvalósítása
és a Cégkapu használatra való megfelelő időtávú felkészülés
érdekében – továbbra is a korábban már megszokott módon kommunikálhatnak
elektronikus úton a NAV-val. Az Általános Nyomtatványkitöltő
program (ÁNYK) segítségével az elektronikus tárhelyen keresztül
lehetséges az egyes NAV által rendszeresített űrlapok benyújtása.
További tájékoztatás (az átmeneti évben az ügyfelek részéről
a NAV felé küldendő dokumentumok, valamint a NAV részéről
az ügyfelek felé küldendő dokumentumok esetében az elektronikus
kommunikáció folyamatáról):
Tájékoztatás
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előtti elektronikus ügyintézés
általános szabályairól
Az elektronikus ügyintézéshez szükséges a Központi
Azonosítási Ügynökön keresztüli azonosítás, az alábbi módok
egyikén:
1. Ügyfélkapu azonosítás.
Az Ügyfélkapu olyan azonosítási szolgáltatás, amely lehetővé
teszi, hogy a felhasználó biztonságosan léphessen kapcsolatba
az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervezetekkel.
Ügyfélkapu regisztráció, további információ: https://ugyfelkapu.gov.hu/
2. Részleges Kódú Telefonos Azonosítás:
A telefonos azonosító és a hozzá tartozó jelszó birtokában
van lehetőség a webes felületen bejelentkezésre és a telefonhíváson
keresztül történő azonosításra. Igényelhető az okmányirodákban
és kormányablakokban. Kormányzati Ügyfélvonal: 1818
3. Elektronikus személyazonosító igazolvány, eSzemélyi:
Az új, 2016. január 1-jét követően kiadott elektronikus személyazonosító
igazolvánnyal (eSzemélyi) a számítógépéhez csatlakoztatott
kártyaolvasó eszköz, a telepített eSzemélyi Kliens kártyaolvasó
alkalmazás és az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó
PIN-kód segítségével tudja azonosítani magát. További információ:
https://eszemelyi.hu/
[Vissza a lap tetejére]
Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez
(képre kattintva vagy linkről indítva: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)
válassza ki az önkormányzatot:
Jelentkezzen be ügyfélkapujával, majd válassza ki az önkormányzatot:
Van lehetőség a kiválasztott önkormányzat jelölésére (kedvenc
vagy alapértelmezett):
Válasszon a Portál szolgáltatások közül:
Ügykövetés: Kérhet tájékoztatást a kiválasztott
településnél folyamatban levő, elektronikusan indított ügyének
ügyintézési állapotáról.
Adóegyenleg lekérdezés: Lekérdezheti az
adott településhez tartozó adóhatóságnál fennálló helyi adóegyenlegét,
vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes
vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az
önkormányzatnál jogosult eljárni.
Ügyindítás: Ügyet indíthat a kiválasztott
településnél elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével:
- Válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne
- Válassza ki az Eljárás módja mezőben, hogy Saját nevében
vagy Meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani
az elektronikus űrlapot
- Válassza ki az ügytípust, töltse ki az iFORM űrlapot,
majd ellenőrzést követően nyújtsa be
Van lehetőség az elektronikus űrlapkitöltés során korábban
mentett űrlapok megnyitására
Sikeres feladást követően: A sikeres feladásról
Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának Értesítési
tárhelyére. A feladást követően figyelje tárhelyét, mert az
önkormányzat válaszát oda fogja elküldeni.
Az értesítési tárhely azonosítást követően elérhető: https://tarhely.gov.hu/levelezes/uzenetek/beerkezett
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat
30 napig tárolja. Azokat a dokumentumokat, amelyeket hosszabb
ideig szeretne megőrizni, átmozgathatja a Tartóstárba.
[Vissza a lap tetejére]
Elektronikus űrlappal nem támogatottak
ügyek esetén az önkormányzat az e-Papír szolgáltatás segítségével
biztosítja az elektronikus, hitelesített levelezést, ügyindítást.
Az állampolgárok az Ügyfélkapuval történő azonosítást követően
állíthatják össze küldeményüket, szabad szöveges mezőben megírhatják,
hogy milyen okból fordulnak az önkormányzathoz.
Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg/lenyíló menüből
válassza ki a témacsoportot, ügytípust, címzettet (az önkormányzatot),
levél tárgyát, a levél szövegét. A kérelemhez mellékleteket
csatolhatnak. Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
[Vissza a lap tetejére]
Elektronikus fizetés
Az E-ügyintézési törvény alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél
köteles, a természetes személy ügyfél jogosult az ügye során
az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat,
valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017.
(XII. 28.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése alapján a
pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét
belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles
teljesíteni.
Az elektronikus fizetés jelenleg az alábbi fizetési
számlára teljesíthető átutalással:
[Önkormányzat nevének beillesztése] Önkormányzat, fizetési számla
száma: [számlaszám beillesztése]
Kérjük, befizetéskor az átutalás közlemény rovatában – amennyiben
ismert – az érkeztető azonosító vagy az iktatószámát, ennek
hiányában az ügyfél nevét és az ügy típusát feltüntetni.
[Vissza a lap tetejére]
Cégkapu
Az E-ügyintézési tv. 2018. január 1-től kötelezővé teszi
a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus
kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről
történő dokumentumküldést és az azon történő fogadást, melynek
teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu
szolgáltatást biztosít. Az egyéni vállalkozók továbbra is
az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra,
Cégkapu regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.
A cégkapu regisztráció elvégezhető: https://cegkapu.gov.hu
Felhasználói bejelentések, panaszok,
műszaki támogatás kérése
A központi szolgáltatások üzemeltetője a NISZ Zrt. az állampolgárok
és gazdasági társaságok számára a felhasználói bejelentések,
panaszok, műszaki támogatás kérése céljából az állampolgárok
és gazdasági társaságok számára az alábbi elérhetőségeken,
és módon nyújt támogatást:
Kormányzati Ügyfélvonal (1818)
Telefonos és elektronikus ügyfélszolgálat
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 550-1858
E-mail: ekozig@1818.hu
Chat: Chat indítása
Az önkormányzat elérhetőségei:
Név: Vatta Község Önkormányzata
Cím: 3431, Vatta, Szemere B. u. 20. sz.
Telefon. 49/333-900
Fax: 49/333-902
E-mail: pm.vatta@t-online.hu
Web: www.vatta.hu
[Vissza a lap tetejére]
|